Sunday, September 9, 2018

HUKUMAN SEBAT KEPADA GENG LGBT

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA,

Baru baru ni negara kita kecoh dengan isu hukuman sebat yang dijatuhkan kepada pasangan lesbian.
Memandangkan aku pun menetap di Kuala Terengganu skang so memang lagi jelas la kecoh nya,
kebanyakan rakyat Terengganu bersetuju dan menyokog hukuman tersebut cuma ada la beberapa orang yang aku jumpe xsetuju dan yang anggap benda ni macam kelakar.












Ok nak share pendapat aku je la kan memandangkan macam nak sambung blog yang dah lama terbiar ni, bagi aku keputusan tersebut adalah keputusan hakim mahkamah syariah dan kita kene hormati la dengan keputusan beliau sebab beliau lebih tahu kes ni itu yg pertama sebab ramai akap dorg belum buat pape cuma ade niat lakukan hubungan so ak xtau mane betul yg tau cerita adelah hakim tu la kan.

Yang kedua bagi aku hukuman tu wajar je sebab tuk pengajaran kan bagus la...walaupun mungkin ada yang salah faham bahawa ni adalah hukuman yang ada dalam al Quran...sebenarnya xda pun ni masih lagi dikira hukuman manusia (untuk lebih lanjut boleh rujuk ustaz yang lebih pakar), tapi hukuman tu tuk kebaikan so bagusla diteruskan.




















Sebatan nye pun xsama macam sebatan hukuman sivil yang sampai sekali sebat da berbekas, rotan skit je pun...cuma bila dikhalayak ramai tu aku mcm ade sxedap skit la...mungkin bagus mungkin x..ok la ape2 pun ak bersetuju dengan hukuman ni dan wajar diteruskan sebab kalo kita tgk masalah LGBT ni sbenanrnye makin teruk kat Malaysia ni...
tapi sebab orang kita dah mula menerima kan so tu yg berleluasa
LGBT dah mula dianggap bende normal

Semoga kita diberkati & dilindungi Allah SWT

No comments:

Post a Comment

HUKUMAN SEBAT KEPADA GENG LGBT

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA, Baru baru ni negara kita kecoh dengan isu hukuman sebat yang dijatuhkan kepada pasangan lesbian. Mem...